Kάντε κλικ! Ο Θεός έπλασε τη Λακωνία

Δευτέρα, Ιανουαρίου 17, 2011

Oδηγίες προς ..ναυτιλομένους

Αναδημοσιεύουμε αυτούσιο το άρθρο 2-12-2010, για τον μακαριστό άγιο συμπατριώτη μας, π.Ευσέβιο Γιαννακάκη(+1910-1995), από το Γεωργίτσι, με την άδεια της blogger(Katerinas diary). Η άδειά της καλύπτει και την αναδημοσίευση με ευθύνη μας, στο περιοδικό ΕΝ ΜΑΛΕΩ που εκδίδεται από το Σύνδεσμο "Καβομαλιάς" των ΑγιοΝικολαϊτών Βοιών-Λακωνίας . Ο κατά κόσμον Αντώνιος τίμησε το όνομα που το δόθηκε και έφθασε τα μέτρα του αγίου Του. Αφιερώνεται σε όλους του Αντώνιους και Αντωνίες!


Άκουγα τις προάλλες ένα νεαρό ιερέα, τον π.Ανδρέα στο ραδιόφωνο να μιλά με το σφριγηλό τόνο της νεανικής του φωνής, με γλώσσα καθημερινή, διόλου ξύλινη, με χρώμα και διάθεση στήριξης για τις λύπες της ζωής και τη στάση και τον αγώνα του καθένα μας.
"Οδηγίες προς ..ναυτιλομένους" σκέφθηκα, αφού στο πέλαγο των θλίψεων σήμερα, θέλεις να ακούσεις μιά τέτοια φωνή, θέλεις κάποιον να στήσει το αυγό του Κολόμβου για σένα όρθιο.
Θυμήθηκα τότε ζωηρά, μια στιγμή στη ζωή μου, όταν ζούσε ακόμα ο μακαριστός εξαγιασμένος Γέροντας πνευματικός μου, π.Ευσέβιος Γιαννακάκης, ο αγιοΛαυρεώτης ιερομόναχος.
Ήταν περίοδος δοκιμασιών πάλι, τόσο στην προσωπική όσο και την επαγγελματική μου ζωή. Λες και είχαν ξεσηκωθεί όλοι οι άνεμοι ενάντιοι.. Κατανόηση πουθενά..Ούτε από τους πολύ δικούς μου ανθρώπους για τα απλούστερα των πραγμάτων..Τό'χει άλλωστε περιγράψει ο μέγας Παύλος, όχι μάλλον όχι, ο αγ.Γρηγόριος ο Θεολόγος γλαφυρά:Έρρει τα καλά, γυμνά τα κακά, ο πλούς εν νυκτί, πυρσός ουδαμού, Χριστός καθεύδει. Όπως τότε, στη βάρκα βολτίτσα στη λίμνη με τους Αποστόλους, ο "Χριστός καθεύδει",έχει γύρει κουρασμένος και κοιμόταν όταν ξέσπασε η τρικυμία που έκοψε τα ύπατα των έμπειρων ψαράδων.. Τους έλειψε η πίστη στη δοκιμασία, αν και πάντα ο Χριστός ήταν εκεί, δίπλα τους..
Αλλά ας ξαναγυρίσουμε σε μένα και τη θύμηση. Είχα τηλεφωνική λοιπόν επικοινωνία με τον π.Ευσέβιο, γιατί εκείνο τον καιρό ήταν στο μοναστήρι του Αγ.Ιωάννη του Θεολόγου στο Βερίνο, όπου μια νέα αδελφότητα γυναικών έστηνε την "κυψέλη" της εκεί. Του έλεγα τις θλίψεις μου και τα προβλήματά μου, όπως θα το έκανα κάτω από το ευλογημένο πετραχήλι του..Ανάμεσα στα άλλα, ακούω Τον να μου λέει
-Η θλίψη και η στενοχώρια δεν είναι ίδιον του Χριστιανού κυρία Κατερίνα. Όταν θα στεναχωριέσται να γελάτε!
Ναί σκέφθηκα ανόρεχτα και μεταξύ μας λίγο ειρωνικά, έτσι χαχα χα με σερνάμενο τόνο στο σκοτεινό μου μυαλό..
-Να, έτσι μου απάντησε χαχα χα.. και μιμήθηκε ακριβώς τον τόνο στη σκέψη μου!
Ξέσπασα τότε,σε ένα αβίαστο, λυτρωτικό γέλιο από την ψυχή μου και με ακολούθησε γελώντας στη μικρή μας αυτή "μυστική συνωμοσία"!
Γιά όσους έχουν την θαυμαστή εμπειρία της συνάντησης με ένα πνευματικό, διορατικό, άγιο, δεν χρειάζεται να πω τίποτε άλλο για την ποιμαντική του αγίου πατρός Ευσεβίου. Του συμπατριώτη μου, αφού γεννήθηκε στο Γεωργίτσι της Λακωνίας, συνομήλικος, ίσως και συμμαθητής στο Γυμνάσιο της Σπάρτης, του πατέρα μου.Γεγονός είναι πως αν στον πατέρα χρεωστώ το "ζήν", στον μακαριστό π.Ευσέβιο Γιαννακάκη, χρωστώ το "ευ ζήν", χρωστώ τα πάντα. Χρωστώ μια καλύτερη Κατερίνα, με ημερότερο βλέμμα και αρκετά περισσότερη αγάπη, χιούμορ και..ευθυμία, ακόμα και στα δύσκολα!
Γιά όσους πάλι, δεν έχουν συναντήσει έναν τέτοιο πνευματικό, κυκλοφορεί μια σπουδαία έκδοση, από την Ι. Μ. ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΒΕΡΙΝΟΥ ΑΙΓΙΟΥ, μια ευλαβική αναφορά στο πρόσωπο του π.Ευσεβίου Γιαννακάκη. Μια ζωή μυστικού αγώνα, με το κεφάλι πάντα ψηλά..
Στη βιτρίνα,στο αρχονταρίκι, που οι αδελφές της Μονής θησαυρίζουν θυμητάρια από τα ελάχιστα προσωπικά του πράγματα, στάθηκα στο ζευγάρι τα παπούτσια του..Οι μύτες, φθαρμένες από τις πολλές μετάνοιες προσευχής, για τα πνευματικά του παιδιά, για τα προβλήματα των ανθρώπων, για τον κόσμο ολάκαιρο..
ταν θα μπαίνετε στο σπίτι των γέρων γονιών σας κυρία Κατερίνα, να μπαίνετε σαν τον ήλιο, που ζεσταίνει και φωτίζει τα σκοτάδια. Να τους κάνετε να χαμογελούν..
Επέμενε πολύ πάνω σε αυτό ο μακαριστός, στο γέλιο από μέσα μας, στο κουράγιο που δίνει η ψυχή μας στο είναι μας, σαν τη μαγιά που αναπλάθει τόνους αλεύρι..
ταν ξεκινάμε το ταξίδι μας στη θάλασσα της ζωής, μου έλεγε πάλι, ποτέ δεν κυττάμε πίσω, μόνο την απέναντι ακτή, που θα φθάσουμε λάμνοντας στις δοκιμασίες..
ι σύζυγοι μαζί, λάμνουν, κωπηλατούν στη ζωή, φέρνοντας τη βαρκούλα του οίκου τους ομαλά, αν συντονίζονται στο κουπί.. Φαντάσου τι θα γίνει αν λάμνει ο ένας από εδώ και ο άλλος από εκεί!
Αυτές ήταν οι "οδηγίες προς Ναυτιλομένους" που ο π.Ανδρέας Κονάνος, ο νεαρός πνευματικός, μου θύμησε στο από ερτζιανών ταξίδι μας στα "Αθέατα Περάσματα"..
Αιωνία ας είναι η μνήμη του μακαριστού πνευματικού μου, ας έχουμε την ευχή του..
Στον άγιο Γέροντα, είχα αναφερθεί και παλαιότερα παρουσιάζοντας το δικό του βιβλίο "Κοντά στον πόνο μαζί με τους πονεμένους", αφού ο π.Ευσέβιος ήταν χρόνια στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, κάνοντας πράξη τον τίτλο.
Ύστερον Μια ενδιαφέρουσα αναφορά στον άγιο Γέροντα γίνεται εδώ, στον αγ.Φίλιππο Αιτ/νίας. Επίσης στα ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑΤΑ.

Ετικέτες ,

>